שאלות ותשובות בנושא פיזיותרפיה

שאלה: למה דיקור מערבי יכול לעזור? 

תשובה: דיקור מערבי יכול לעזור לכל בעיות שריר שלד החל משריר תפוס, כאבי גב וצוואר ועד לכאבי ראש. 

 

שאלה: אני סובל מכאבי גב האם מותר לי לעסוק בספורט? 

תשובה: התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הספורט בו מעוניינים להתאמן. כיום ישנם מחקרים האומרים שפעילות אירובית של ריצה / הליכה עוזרים לכאבי גב וצוואר. אם מדובר באדם שרגיל לפעילות גופנית שימשיך ויהיה קשוב לגוף. 

 

שאלה: פתאום התחילו לי התקפי סחרחורות מה אפשר לעשות בעניין? 

תשובה: ראשית, בזמן התקף הסחרחורת מומלץ שלא לעצום את העיניים (עצימת העיניים מעצימה את תחושת הסחרחורת). מומלץ במהלך ההתקף לפתוח עיניים ולהתמקד בחפץ או באצבע. 

יש לפנות לפיזיותרפיסט המומחה בטיפול בסחרחורות, בהקדם האפשרי על מנת שיאבחן את סוג הסחרחורת ויבצע את הטיפול המתאים.  

 

שאלה: כאשר אני רץ מתחיל לי כאב בברך. מה ניתן לעשות? 

תשובה: לרוב בעיות הברכיים אצל אצנים נובעות מחולשת אגן ירך. ולכם יש להיוועץ עם פיזיותרפיסט המומחה לפגיעות ספורט על מנת לקבל תרגילים לחיזור אזור האגן והירך.

 

שאלה: איך אפשר למנוע פציעות במהלך פעילות גופנית? 

תשובה: ניתן למנוע פציעות במהלך פעילות גופנית באמצעות פעילות הדרגתית יחד עם שילוב של עבודת כוח בדגש על שרירי ליבה. עבודה על שיווי משקל יכולה לתרום לעניין. 

 

שאלה: מה היתרון בשימוש במקלות הליכה נורדיים? 

תשובה: הליכה נורדית זהו ספורט שצובר תאוצה בגלל היתרונות הרבים שיש בו: הורדת עומס מהמפרקים, שמירה על יציבה נכונה, עבודה על קבוצות שרירים נוספות (שאינם מופעלים בהליכה רגילה) כגון חגורת הכתפיים וכד', שריפת קלוריות גבוה יותר. 

 

שאלה: מה היעילות של הדבקת קניזיוטייפ? 

תשובה: קניזיוטייפ נמצא יעיל במגוון רחב של בעיות אורטופדיות: כאבי שרירים כאבי מפרקים. נמצא יעיל במיוחד אצל ספורטאים. 

 

שאלה: רוב היום אני מול המחשב וסובל הרבה מכאבי גב וצוואר- מה עלי לעשות? 

תשובה: יש מגוון דרכים לטפל בבעיות הגב והצוואר שנגרמים עקב ישיבה מרובה מול המחשב. 

ראשית- לקום מהכיסא כל 45 דק' עד שעה למשך שתי דקות. שנית – לאגן שסביבת העבודה תהיה ארגונומית, באופן שפחות עומס יופעל על מערכת שרירי השלד. שלישית- כל שעתיים שלוש לקום מהכיסא ולעשות מתיחות לגב ולצוואר.  

 

שאלה: נקעתי את הרגל לפני כחודש. הנפיחות והכאב הפסיקו. האם יכול לחזור לפעילות גופנית? 

תשובה: הבעיה העיקרית בנקעים היא נקעים חוזרים, לפיכך יש לשים דגש בעבודת השיקום על תרגול שיווי משקל מהרמה הקלה ועד לרמה גבוהה (תרגול על פיתות וכו'). ככל שבמהל השיקום עבדת על כל ניתן לחזור בהדרגה לפעילות הספורטיבית.

שלח

שם מלא:

This field is required.

Thank You!

The form has been successfully sent.

דואר אלקטרוני

This field is required.

תוכן ההודעה:

This field is required.

יש לכם שאלה?

 

מוזמנים לשאול אותנו!

השאירו לנו שם, מייל ואת השאלה שברצונכם לשאול

ונשמח לענות לכם בהקדם